Friday, April 10, 2009

Nasal congestion

Iqbal meragam aje. Lepas nenen, letak aje kat tilam, nangis balik. Dan aku perasan yang dia nyer nafas mcm weezing sket. Aku tanya mama, mama kata biasalah tu. Sampai la semalam aku perasan taik hidung dia punya la berketul. Mcm menghalang dia bernafas. Aku takder penyedut tu. Jadi aku terpaksa biar la dulu.

Bagi Asmakur, 3 kali bagi. Sudu pertama, punya la ekspresi muka tak suka. Lepas-lepas tu dia ok. Mama cheat sket aje sayang. Minum air batu sket. Tak sangka plak Iqbal tak tahan. Jadi, aku akan lebih hati2 lepas ni. Mungkin tak minum air batu, minum air yang chill aje.

Baca buku What to Expect : Baby the First year, dia ckp naikkan sket kepala dia masa dia tidur. Jadi aku guna bantal aku untuk letak Iqbal. Dia nampak selesa dan lena tidur. Alhamdulillah.

Setiap 2 jam Iqbal bangun dan nak nenen. Last-last dalam kol 5 pagi tu aku penat sangat. Aku letak Iqbal kat atas bantal tinggi tu. Aku tinggikan kedudukan aku. And BF Iqbal cara tu. Tertidur la aku dengan Iqbal dalam posisi tu.

1 comment:

  1. wei... dah minum air sejuk ker? heheh.. ganeh mama nie...

    ReplyDelete